Introwersja

Na pytanie, czy natura sprawia mi wiele kłopotów, odpowiem: nie. Lubię swoje wycofanie, lubię mieć święty spokój, lubię czuć się bezpiecznie. Czy to źle, że w przeciwieństwie do innych, czerpię energię z wewnątrz siebie, a nie z towarzystwa i otoczenia? Czy to źle, że czasem po cichu dążę do swoich celów i chwalę się nimi na samym końcu? Czy to źle, że nie robię szopki ze swojego życia i nie pozwalam ludziom wchodzić w nie z butami? Tę kwestię pozostawię już do osobistego rozstrzygnięcia. Bywam aspołeczna, ale to nie czyni ze mnie kogoś, kogo warto wytykać na ulicy palcem. Używam podstawowych określeń grzecznościowych. Dziękuję, kiedy mam za co, przepraszam, kiedy popełnię błąd. Witam się z większym lub mniejszym uśmiechem, bo zależy, na jaki dany ktoś zasłużył. Rozpadam się na kawałki, żeby sklejać w nieodpowiednich momentach. W autobusie, tramwaju, wannie, jeszcze ciepłym łóżku. I jest mi z tym tak cholernie dobrze, że nie zamierzam niczego zmieniać. Do pełni szczęścia potrzebuję herbaty, książki, koca i przeświadczenia, że dam sobie radę. Sto pięćdziesiąt osiem centymetrów chodzącego sarkazmu przecież nie może się poddać. A przynajmniej nie tak łatwo.

Tęsknię. Za mocnym uściskiem, za dobrym słowem, za lekkością chodu. Kiedy tego wszystkiego nie mam, dobrze znane mi rzeczy nie smakują już tak samo. Nudzą się. A ja mielę je w ustach, tak, jak mielą mnie inni, kiedy udają, że słuchają. I krzywię się, ale tylko na krótką chwilę. Potem przechodzi, bo wraca mi humor. Melancholia może być naprawdę dobrym uczuciem, tylko trzeba w to uwierzyć. Zerknąć wgłąb siebie. Rozsiąść się wygodnie, patrzeć godzinami w ścianę, aż w końcu zabraknie sił. Aż zmorzy bezruch. I jest lepiej, wiem z autopsji. Poranki są lżejsze, łatwiej dotknąć stopami podłogi.

I’m hopeless and awkward and desperate for love!

Skomentuj

